alla är så olika

Har du någongång haft dagar då man inte orkar någonting ? man är så trött på allt och man orkar verkligen inte?
Så var det idag, kändes så onödigt alltihop bara.  Skolan är skit nu, man gör ingenting bara sitter och hoppas att man ska sluta snart så man kan åka hem till sin säng och sina myskläder och bara vara.  Sen kommer  vi få nytt schema imorgon, åh jag gillar mitt schema! hoppas att det blir bättre annars vet jag inte vad jag gör.. Idag hade vi en lektion imorgon har vi tre,  En på morgonen och två på efermiddagen. Jag kommer ihåg när jag började på denna skolan så hade vi hur goa dagar som helst, slutade 10 på fredagar. Sen kom det. Dom kom på att vi skulle ha matte klockan 2 på fredag eftermiddag. Då kom den där dagen igen då som man inte orkar. All energi bara drogs ur.

Sen är det handbollen, jag älskar handboll mer än allt annat.. Men det känns som att det bärjar bli för mycket, varför anmälde jag mig till domarkursen? jag tyckte att det skulle bli en rolig grej och en upplevelse, ett plus är att man tjänar pengar på det. Men det är inte grejen, jag vill göra det som jag älskar mest och det är handboll i denna stund. Men man lägger ner otroligt mycket tid och otroligt mycket energi. Helgerna försvinner, vardagskvällar också då det är träning.  Men det gör inte så mycket nu, för ett par år sen hade det nte varit roligt, allt va skit då t.o.m handbollen jag gick dit för att jag ville träffa folk och inget annat, nu känner jag att det har ändrats. Jag går dit för att jag tycker att det är roligt med handboll nu när vi vinner ! Förr gick det skit, folk älskade att möta oss för vi var inte bra. Alla tjejerna var frustrerade för att det inte hände någonting på planen, förlust efter förlust. Då var det inte kul.

Förra säsongen hände någonting. Vi vann och vi vann, det kom nog efter att vi vann vårt första cupguld i tygrikesnatta för ett par år sedan.. Vi vann serien förra säsongen och bestämde oss för att klättra upp en serie. Det gick väl sådär men ingen ger upp! Vi kämpar in i sista sekund, även om det skulle stå 6-24 ( vilket det ALDRIG gjort men om ) och det är en minut kvar så vet vi att vi inte vinner men vi kämpar ändå. Det är inte alla lag som gör det. Jag önskar att det var så med skolan också, Men det är inte samma grej man kämpar för sin egen skull i handbollen kämpar man för laget och för andras skull.

Nu känner jag att jag babblar om allt och ingenting så det är nog bäst att sluta. Nu är det dags att träna och imorgon kväll blir det nattfika med dom bästa det är så otroligt mysigt ! Imorgon LOVAR jag att jag ska vara paparazzi också, mycket kort!

Pusss

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag fick mitt schema igår.. och det ser inte så bra ut kan jag säga! :P

2009-01-15 @ 20:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0